Olimpia 2023 - matekaneten

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Olimpia 2023

Matematika > Olimpia 2023

Laptopon játszható játékok:

2048

“A 2048 szabálya egyszerű. Egy 4×4 mezű méretű mezőn egyszerre tologathatod a számozott csempéket a kívánt irányba (le-fel, jobbra-balra). A csempék “”ütközésig”” (falig, vagy szomszédos csempéig) csúsznak el. Ha két egyforma csempe ütközik össze, akkor összeolvadnak (értékük összeadódik). Példák a mozgásra (csak egy sor, jobbra):

Minden lépés után egy új csempe jelenik meg a táblán, véletlenszerűen 2-es, vagy 4-es (10:1 arányban), tehát a játék folyamán végig a kettő hatványaival játszunk. A játék célja, hogy elérd a 2048-as csempét – ami praktikusan kettő darab 1024-es csempéből keletkezik, “”olvad össze””. Ez utóbbit nem is olyan egyszerű elérni: A 4×4-es táblát könnyen beterítik a különböző számokat tartalmazó csempék – ez értelemszerűen a játék végét jelenti – , ezért rendszert kell tartani a játék teljes ideje alatt.

Pontszámként az újonnan keletkezett csempék értékét kapod.”

Kattints a képre:

Sodoku

A játékmező egy 9x9-es négyzet, amely 3 cella szélességű kisebb négyzetekre van osztva. A játék célja a számok beírása 1-től 9-ig minden sorba, minden oszlopba és minden 3x3-as négyzetbe úgy, hogy mindegyik számjegy csak egyszer forduljon elő.


Kattints a képre:

Keverési feladat

Hagyományos öntögetős játék. Lényege, hogy a végén egy kémcsőbe csak egy szín legyen!

Kattints a képre:

Kétszemélyes játékok

Malom

A játék célja az, hogy az ellenfél korongjait levegyük, vagy olyan helyzetbe kerüljünk, hogy az ellenfél képtelen legyen lépni. Ennek elsődleges módja a malmok kialakítása (függőleges vagy vízszintes sorokban három korong egymás mellett), ugyanis egy malom létrejöttével levehetünk egy korongot az ellenfél készletéből (abból, ami a táblán van).
A játék alapvetően három fázisból áll:

a bábuk felrakása a táblára
lépegetés a táblán
ugrálás a táblán (a korongot bárhova lehet rakni)

Kattints a képre:

Torpedó

A játékosok felváltva mondanak egymásnak pozíciókat, (pl. A3) és mindketten kijelölik a mondott területet. Találatnak számít, ha eltalálunk egy hajót, süllyedésnek, ha minden kockáját eltaláltuk. Ha nem találjuk el a hajót, azt X-el, ha eltaláljuk +-al jelöljük, az elsüllyedt hajót kisatírozzuk. A játék akkor ér véget, ha valamelyik játékosnak az összes hajója ki van lőve.

Kattints a képre:

Dominó

Minden játékos (2-4 személy) kiválaszt találomra hét dominót, ha esetleg maradnak darabok, azok alkotják a talont. Az első játékos kitesz egy dominót az asztalra pontokkal felfelé, azután a többi játékos egymásután letehet a sor bármelyik végére egy-egy újabb dominót, feltéve, hogy az érintkező lapok szomszédos oldalán azonos számú pont található. Ha a játékos nem tud a sorhoz csatolni egy újabb elemet a birtokában lévő dominókból, akkor a talonból kell választania egy új darabot magának. Az a játékos nyer, aki elsőként tudja lerakni az összes dominóját. Ellenfelei megmaradó pontjainak összegével (a maradék lapocskák összesített pontjaival) azonos számú pontot kap.

Kattints a képre:

Korong elfoglaló játék

A saját színű korongok között lévő ellentétes színű korongokat tudod elfoglalni. A végén az nyer akinek több korongja lesz.

Kattints a képre:

Tabletten játszható játékok

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz